استراتژی 90/10

یادگیری فارکس

استراتژی 90/10

۸ بازديد
استراتژی 90/10 چیست؟

وارن بافت، سرمایه گذار افسانه ای، استراتژی سرمایه گذاری "90/10" را برای سرمایه گذاری پس انداز بازنشستگی ابداع کرد. این روش شامل استقرار 90٪ سرمایه سرمایه گذاری در صندوق های شاخص مبتنی بر سهام و تخصیص 10٪ باقی مانده پول به سرمایه گذاری های با ریسک پایین تر است. 1

هدف این سیستم در بلندمدت تولید بازدهی بالاتر در پرتفوی کلی است. به دنبال این روش، بافت اظهار می‌دارد که منافع بالقوه‌ای که یک سرمایه‌گذار فردی می‌تواند به دست آورد، در مقایسه با سرمایه‌گذارانی که مدیران سرمایه‌گذاری با کارمزد بالا را استخدام می‌کنند، برتر است. با این حال، مقدار زیادی به کیفیت وجوه شاخصی که سرمایه گذار خریداری می کند بستگی دارد
نکته های کلیدی

    استراتژی سرمایه گذاری 90/10 برای پس انداز بازنشستگی شامل تخصیص 90 درصد از سرمایه سرمایه گذاری فرد در صندوق های شاخص S&P 500 ارزان قیمت و 10 درصد باقی مانده در اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت است.
    در نامه ای به سهامداران برکشایر هاتاوی، وارن بافت برنامه های خود را برای پیروی از قانون 90/10 در مورد ارث همسرش، که 90 درصد در صندوق شاخص S&P 500 و 10 درصد در اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری خواهد شد، تشریح می کند.
    قانون سرمایه گذاری 90/10 یک معیار پیشنهادی است که سرمایه گذاران می توانند به راحتی آن را تغییر دهند تا تحمل خود را در برابر ریسک سرمایه گذاری منعکس کنند.
بیشتر بدانید:
قانون 25 درصد
استراتژی 90/10 چگونه کار می کند

یک کاربرد معمولی از استراتژی 90/10 شامل استفاده از اسناد خزانه کوتاه مدت (T-Bills) برای جزء 10 درصدی با درآمد ثابت پرتفوی است. سرمایه گذاری 90 درصد باقی مانده در صندوق های با ریسک بالاتر (اما کم هزینه) است.

به عنوان مثال، یک سرمایه‌گذار با سبد ۱۰۰۰۰۰ دلاری که استراتژی ۹۰/۱۰ را انتخاب می‌کند، ممکن است ۹۰۰۰۰ دلار در صندوق شاخص S&P 500 سرمایه‌گذاری کند. 10000 دلار باقیمانده ممکن است به سمت اسناد خزانه داری یک ساله که در سناریوی فرضی ما 4 درصد در سال بازده دارند، مصرف شود.

البته، قانون "90/10" صرفاً یک معیار پیشنهادی است، که ممکن است به راحتی اصلاح شود تا تحمل سرمایه‌گذار معین در برابر ریسک سرمایه‌گذاری را منعکس کند. سرمایه‌گذارانی که سطوح تحمل ریسک پایین‌تری دارند، می‌توانند سهم کمتری از سهام را به معادله تعدیل کنند.

به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری که در انتهای پایین‌تر طیف ریسک قرار دارد، ممکن است مدل تقسیم 40/60 یا حتی 30/70 را اتخاذ کند. تنها شرط این است که سرمایه گذار بخش قابل توجهی از وجوه پرتفوی را برای سرمایه گذاری های مطمئن تر، مانند اوراق قرضه کوتاه مدت که دارای رتبه A- یا بهتر است، اختصاص دهد.
محاسبه بازده سالانه استراتژی 90/10

برای محاسبه بازده چنین پرتفویی، سرمایه گذار باید تخصیص را در بازده ضرب کند و سپس آن نتایج را اضافه کند. با استفاده از مثال بالا، اگر S&P 500 در پایان یک سال 10% بازدهی داشته باشد، محاسبه (0.90 x 10% + 0.10 x 4%) است که منجر به بازدهی 9.4% می شود.

با این حال، اگر S&P 500 10% کاهش یابد، بازده کلی پرتفوی پس از یک سال با استفاده از محاسبه (0.90 x -10 + 0.10 x 4%) - 8.6٪ خواهد بود.

مزیت صندوق‌های شاخص این است که آنها نسبت به سایر صندوق‌ها کارمزد مدیریت کمتری دارند، زیرا به صورت غیرفعال مدیریت می‌شوند.
مثالی واقعی از استراتژی 90/10

بافت نه تنها از طرح 90/10 به صورت تئوری دفاع می کند، بلکه به طور فعال این اصل را همانطور که در نامه سال 2013 برکشایر هاتاوی به سهامداران گزارش شده است، به اجرا در می آورد. مهمتر از همه، بافت از این اصل به عنوان یک دستورالعمل برنامه ریزی امانت و دارایی برای همسرش استفاده می کند، همانطور که در وصیت نامه او آمده است:

    پول من، باید اضافه کنم، جایی است که دهان من است: آنچه من در اینجا توصیه می کنم اساساً با دستورالعمل های خاصی که در وصیت نامه خود آورده ام یکسان است. یکی از وصیت‌نامه‌ها مقرر می‌دارد که پول نقد به نفع همسرم به متولی تحویل شود. (من باید از پول نقد برای وصیت های فردی استفاده کنم، زیرا تمام سهام برکشایر من در طی ده سال پس از بسته شدن دارایی من به طور کامل در بین سازمان های بشردوستانه خاصی توزیع می شود.) توصیه من به متولی نمی تواند ساده تر باشد: 10٪ را بگذارید. از وجه نقد در اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت و 90 درصد در صندوق بسیار کم هزینه شاخص S&P 500. (من پیشنهاد Vanguard's را پیشنهاد می کنم.) من معتقدم که نتایج بلندمدت تراست از این سیاست نسبت به نتایج بدست آمده توسط اکثر سرمایه گذاران - اعم از صندوق های بازنشستگی، موسسات یا افراد - که مدیران با دستمزد بالا را استخدام می کنند، برتر خواهد بود.
برای شرکت در دوره کاربردی اقتصاد کلان این صفحه را مطالعه کنید!

ملاحظات خاص

استراتژی سرمایه گذاری 90/10 بافت تغییراتی دارد که سن سرمایه گذار و تحمل ریسک را در نظر می گیرد. زمانی که یک سرمایه گذار به دوران بازنشستگی نزدیک می شود، اغلب ایده خوبی است که یک پرتفوی را مجدداً متعادل کنید تا رویکرد محافظه کارانه تری نسبت به سرمایه گذاری منعکس شود. نیاز سرمایه گذار به محافظت از تخم لانه خود به طوری که آنها بودجه ای برای زندگی در دوران بازنشستگی داشته باشند بیش از نیاز به رشد مداوم اهمیت دارد. به همین دلیل، درصدها در استراتژی سرمایه گذاری ممکن است به طور قابل توجهی تغییر کند.

یک رویکرد این است که سرمایه گذار تخصیص ها را تغییر دهد به طوری که 90 درصد وجوه در اوراق قرضه دولتی کم ریسک و 10 درصد در صندوق های شاخص سرمایه گذاری شود. علاوه بر این، سرمایه گذارانی که نزولی هستند ممکن است این مبالغ تخصیص را به عنوان بخشی از استراتژی حفاظت از تصادف انتخاب کنند.

سایر رویکردها درصدها را برای هر نوع سرمایه گذاری بسته به میزان تحمل ریسک سرمایه گذار همراه با عوامل دیگر تغییر می دهند، مانند تمایل آنها به واگذاری دارایی به ورثه خود یا در دسترس بودن سایر دارایی هایی که می توانند در دوران بازنشستگی از آنها استفاده کنند.
برای آشنایی بیشتر با استراتژی 90/10 روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.investopedia.com/terms/1/90-10-strategy.asp
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.