آرشیو آبان ماه 1401

یادگیری فارکس

معامله زیر پول نقد

۵ بازديد
معامله زیر پول نقد چیست؟

معامله زیر وجه نقد زمانی صورت می گیرد که ارزش بازار یک شرکت کمتر از دارایی های نقدی آن با خالص بدهی ها باشد. این اصطلاحی است که اغلب در صنعت سرمایه گذاری استفاده می شود. چنین وضعیتی معمولاً برای شرکت هایی با چشم انداز نامطمئن یا بدبینانه اتفاق می افتد.

خلاصه

    معاملات زیر وجه نقد زمانی صورت می‌گیرد که ارزش بازار یک شرکت کمتر از دارایی‌های نقدی آن با خالص بدهی‌ها باشد.
    زمانی که سهامی کمتر از پول نقد معامله می شود، نشان می دهد که بازار نسبت به چشم انداز تجاری شرکت بدبین است و ارزش سهام را در مقایسه با انحلال کمتر به عنوان یک فعالیت ادامه دار می داند.
    به ندرت مشاهده می شود که سهام در بازارهای صعودی کمتر از پول نقد معامله شود، اما معمولاً در بازارهای نزولی یا صنایعی با نرخ نقدینگی بالا و بازده نامشخص (مانند فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی) اتفاق می افتد.
بیشتر بدانید:
نحوه معامله ارزهای دیجیتال

درک معاملات زیر پول نقد

ارزش بازار سهام یک شرکت در بیشتر مواقع با ارزش دفتری آن مطابقت ندارد. ارزش بازار متاثر از احساسات بازار و پیش بینی های تحلیلگران است.

زمانی که یک شرکت کمتر از پول نقد معامله می کند، به این معنی است که ارزش کل سهام شرکت معامله شده در بازار کمتر از دارایی نقد است، به استثنای بدهی، که به معنای ارزش گذاری بسیار پایین سهام شرکت است.

به عنوان مثال، یک شرکت 5 میلیون دلار ذخیره نقدی و 3 میلیون دلار بدهی دارد. دارایی خالص نقدی آن 2 میلیون دلار (5 میلیون دلار تا 3 میلیون دلار) است. اگر سهام شرکت با قیمت 40 دلار به ازای هر سهم با 30000 سهم موجود معامله شود، ارزش بازار 1.2 میلیون دلار است. این مقدار کمتر از خالص نگهداری وجه نقد است، به این معنی که شرکت زیر وجه نقد معامله می‌کند.
معاملات زیر پول نقد چه زمانی انجام می شود؟

به ندرت می‌توان شرکت‌هایی را دید که کمتر از پول نقد معامله می‌کنند، به‌ویژه در بازار صعودی، زیرا سرمایه‌گذاران تمایل دارند سهام را با ارزش‌های بالاتر با احساسات صعودی خریداری کنند. با این حال، در یک بازار نزولی پر از عدم اطمینان و افت ارزش، معاملات زیر پول نقد بیشتر اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، قیمت‌های بازار تقریباً همه سهام در طول بحران مالی جهانی به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و در نتیجه، بیش از 800 سهام در اکتبر 2008 کمتر از پول نقد معامله شدند. علاوه بر احساسات نزولی، ارزش گذاری نامطمئن دارایی ها و بدهی های شرکت ها در طول بحران، محرک معاملات کمتر از پول نقد است.

اگر بازار برای کل بخش نزولی باشد، ممکن است به طور کلی ارزش شرکت‌های یک بخش خاص بسیار پایین باشد. پس از انفجار "حباب دات کام" در سال 2001، اکثر سرمایه گذاران چشم انداز ضعیفی را برای کل بخش فناوری پیش بینی کردند و بسیاری از سهام زیر ارزش نقدی معامله می شدند.

یکی دیگر از شرایط معاملات در سطح بخش پایین تر از پول نقد، نرخ بالای نقدینگی است. شرکت‌های فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی در دوره‌های رشد خود پول نقد را به سرعت مصرف می‌کنند و بازده آن بسیار نامشخص است. اگر بازار در نظر بگیرد که موجودی نقدی یک شرکت فقط برای مدت بسیار کوتاهی قادر به پشتیبانی از فعالیت آن خواهد بود، ممکن است شرکت کمتر از پول نقد معامله کند.
برای انتخاب بروکر مناسب این مطلب را بخوانید!
مفاهیم سرمایه گذاری

هنگامی که یک شرکت زیر وجه نقد معامله می‌کند، به این معنی است که ارزش بازار شرکت بسیار کمتر از ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام است، که ارزش کل دارایی (شامل وجه نقد و همچنین سایر دارایی‌های جاری و بلندمدت) منهای بدهی‌ها است.

با ارزش گذاری بسیار پایین، چنین سهامی ممکن است فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ارزشی باشد. سرمایه گذاران ارزشی به دنبال اوراق بهادار با کیفیتی هستند که بر اساس تحلیل بنیادی کمتر از ارزش گذاری شده اند. وقتی سهامی کمتر از خالص دارایی های نقدی خود معامله می شود، نشان می دهد که بازار بدبین است و ارزش سهام را در مقایسه با انحلال کمتر به عنوان یک فعالیت ادامه دار می داند.

با این حال، اگر سرمایه گذار ارزشی در نظر بگیرد که سهام دارای کیفیت بالا و دارای ارزش ذاتی است که بالاتر از ارزش فعلی بازار است، سرمایه گذار با قیمت پایین خرید می کند و تا زمانی که ارزش بازار به سطح ارزش ذاتی بازگردد، نگه می دارد.
معامله زیر تله نقدی و ارزش

ریسکی که به ویژه برای ارزش گذاری سرمایه گذاری مهم است به عنوان «تله ارزش» شناخته می شود. زمانی اتفاق می‌افتد که یک سهام با قیمت پایین معامله می‌شود و فرصت خرید گمراه‌کننده‌ای می‌دهد، زیرا قیمت برای مدت طولانی پایین می‌ماند.

معامله سهام کمتر از پول نقد ممکن است سهامی با ارزش واقعی باشد، به خصوص زمانی که شرکت در مرحله چرخش است یا در حال توسعه فناوری جدید با چشم انداز تجاری بالقوه مثبت اما بسیار نامطمئن است.

با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که این سهام یک تله ارزشی باشد. شرکت ممکن است نتواند سرمایه کافی برای حمایت از عملیات و توسعه خود را قبل از تمام شدن وجه نقد جذب کند، یا مقدار قابل توجهی از بدهی را در اختیار داشته باشد که هنوز در ترازنامه خود شناسایی نشده است.

سرمایه گذاران باید مراقب معاملات سهام زیر پول نقد باشند تا تشخیص دهند که آیا این یک فرصت سرمایه گذاری با ارزش واقعی است یا یک تله ارزش.
برای آشنایی بیشتر با معامله زیر پول نقد روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/wealth-management/trading-below-cash/

نحوه معامله ارزهای دیجیتال

۵ بازديد
نحوه معامله ارزهای دیجیتال

اختراع بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده، کلاس دارایی جدیدی را ایجاد کرده است که برای بسیاری از معامله گران سودآور بوده است.

اول، ما باید بین سرمایه گذاری و تجارت تمایز قائل شویم – بزرگترین تفاوت افق زمانی است. با معامله در هر دارایی، افق زمانی کوتاه مدت و اغلب ماهیت سوداگرانه تر است. غیرمعمول نیست که معامله گران روزانه ده ها معامله را برای استفاده از نوسانات قیمت در روز انجام می دهند.

معامله با نظم و انضباط انجام می شود زیرا کسانی که موفق ترین هستند، به دقت قرار گرفتن در معرض خود را مدیریت می کنند. با سرمایه گذاری، این یک برنامه منظم است اما اهداف مالی خاصی را در یک دوره زمانی طولانی تر، معمولاً پنج سال یا بیشتر، برآورده می کند. سرمایه گذاران ممکن است یک استراتژی بسازند تا برای دانشگاه پس انداز کنند، خانه بخرند یا برای بازنشستگی برنامه ریزی کنند.

در این مقاله به تجارت در ارزهای دیجیتال می پردازیم. مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، تجارت ارزهای دیجیتال می تواند ترسناک یا گیج کننده به نظر برسد. با این حال، پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، تجارت ارزهای دیجیتال را به صورت آنی در سراسر جهان آسان‌تر از همیشه کرده‌اند.

علاوه بر این، این پلتفرم‌ها تجارت ارزهای دیجیتال را به تجربه‌ای مشابه معامله با سایر دارایی‌های مالی مانند سهام یا اوراق قرضه از طریق رابط‌های کاربری که مشابه یا دقیقاً مشابه پلتفرم‌های معاملات آنلاین سنتی آن‌ها هستند، تبدیل کرده‌اند.
بیشتر بدانید:
راهنمای اسرار تجارت کالا

نحوه معامله ارزهای دیجیتال

نکات برجسته کلیدی

    تجارت ارزهای دیجیتال به دلیل افق زمانی معامله با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متفاوت است.
    برای معامله ارز دیجیتال فیزیکی، باید یک حساب کاربری در یک صرافی مرکزی رمزنگاری یا یک کارگزار کریپتو داشته باشید.
    برای معامله ارزهای رمزنگاری شده، معامله گران از تکنیک های مختلفی بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق استفاده می کنند و به سرعت با شرایط متغیر بازار سازگار می شوند.

نحوه شروع تجارت در ارزهای دیجیتال

برای شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال، می‌توانید با صرافی‌های رمزنگاری متمرکز ("CEX")، صرافی‌های غیرمتمرکز ("DEX") و از طریق کارگزاران کریپتو معامله کنید. صرافی های رایج رمزنگاری Coinbase، Cyrpto.com، Gemini و Binance هستند. نمونه هایی از DEX ها عبارتند از Uniswap، PancakeSwap، dYdX و Kyber. برخی از محبوب ترین کارگزاران کریپتو عبارتند از BlockFi، Robinhood، Voyager و SoFi. هر کدام از این کانال ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در اینجا به تفصیل به آن ها می پردازیم.

اگر تصمیم دارید که می‌خواهید ارز دیجیتال را خودتان نگه دارید، ممکن است لازم باشد بهترین نوع کیف پول را نیز انتخاب کنید. کیف پول‌های کریپتو به ذخیره کلیدهای خصوصی گرانبها کمک می‌کنند که به شما امکان می‌دهند مالکیت خود را بر دارایی دیجیتالی که همیشه در بلاک چین ذخیره می‌شود، ثابت کنید.

ما همچنین شاهد ظهور بازارهای آتی استاندارد برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مایع تر، مانند اتریوم بوده ایم. این بازارهای آتی به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه می‌دهند تا قراردادها یا توافق‌نامه‌هایی را برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده در یک تاریخ از پیش توافق‌شده بعدی به شیوه‌ای توسعه‌یافته و شفاف از طریق صرافی‌های ایجادشده، بفروشند.

این به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که نه تنها ادعای آتی در مورد یک ارز دیجیتال بخرند، بلکه دیدگاه منفی نسبت به آن ارز دیجیتال داشته باشند و آن را به صورت کوتاه بفروشند. این قراردادهای آتی به صورت نقدی تسویه می شوند و با عبور از بورس، معاملات در یک بازار مستقر و تنظیم شده انجام می شود.

همچنین می‌توانید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصصی مبادله‌ای که به اختصار ETF نامیده می‌شوند، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید که به طور خاص در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. یک ETF به نوعی مانند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک است اما از طریق بورس خرید و فروش می شود، بنابراین نقدینگی مناسبی دارند.

ETF ها برای مدت طولانی وجود داشته اند و تمایل دارند به جای ردیابی عملکرد یک دارایی یا یک شاخص، بسیار ساده مدیریت شوند و به این ترتیب، معمولاً کارمزدهای کمتری نسبت به صندوق های مشترک سنتی دریافت می کنند. ETF ها سعی می کنند عملکرد ارز دیجیتال اصلی را تقلید کنند.
استراتژی های معاملات ارزهای دیجیتال

تجارت ارز دیجیتال می‌تواند شامل استراتژی‌های زیادی باشد، مانند تجارت هر دارایی مالی دیگر. این بدان معناست که اولین چیزی که باید قبل از معامله ارزهای دیجیتال یا دارایی های رمزنگاری شده به آن توجه کرد، انجام تحقیق و بررسی دقیق است. گوش دادن به نکات داغ دوست یا خرید دارایی های دیجیتالی از ترس از دست رفتن ("FOMO") توصیه نمی شود.

برای هر سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری شده، خواندن وایت پیپر برای درک بهتر هدف، فناوری و مورد استفاده ارز دیجیتال عاقلانه خواهد بود. درک تیم همچنین به شما حسی از سابقه افراد مسئول می دهد. در نهایت، با توجه به فقدان مقررات و نظارت در دارایی‌های دیجیتال، شما می‌خواهید از خطر معامله یک دارایی رمزنگاری که به دلیل کلاهبرداری از بین می‌رود، اجتناب کنید.

یکی از شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین استراتژی های معاملاتی استفاده از تحلیل تکنیکال ("TA") است. به بیان ساده، هدف تحلیل تکنیکال شناسایی فرصت های معاملاتی با تجزیه و تحلیل آمار فعالیت های معاملاتی مانند تغییرات قیمت و همچنین تغییرات در حجم خرید و فروش با استفاده از نمودارهای مربوطه است.

علیرغم محدودیت‌هایش، رویکرد TA مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد که چگونه روانشناسی بازار بر تقاضا و عرضه یک دارایی تأثیر می‌گذارد و چگونه بر قیمت دارایی تأثیر می‌گذارد. این روانشناسی بر این باور استوار است که قیمت دارایی ها در روندهای قابل مشاهده حرکت می کند و تاریخ تمایل به تکرار دارد.

با استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال، می‌توانید محدوده‌های قیمتی را برای یک ارز دیجیتال که نشان‌دهنده خرید یا فروش است را تعیین کنید - به نام Range Trading. همچنین می‌توانید از TA برای تعیین حرکت روزانه در پشت خرید یا فروش دارایی استفاده کنید تا تعیین کنید که آیا بخرید یا بفروشید - یک استراتژی محبوب معاملات روزانه به نام معاملات مومنتوم که معتقد است «روند دوست شماست».

برخی از معامله‌گران کریپتو به استراتژی‌های معاملاتی متضاد اعتقاد دارند، بر اساس این ایده که یک دارایی کریپتو که قیمت آن به طور پیوسته در حال افزایش یا کاهش بوده است، باید اصلاح شود. آن‌ها با استفاده از شاخص‌های TA به دنبال نشانه‌هایی از برگشت قریب‌الوقوع در جهت قیمت می‌گردند تا تعیین کنند چه زمانی بخرند یا بفروشند.

یکی دیگر از استراتژی های محبوب معاملات ارزهای دیجیتال Scalping نام دارد که به نظر می رسد از معاملات مکرر اما کوچکتر استفاده می کند که پس از نشان دادن سود ناچیز بسته می شوند. این معاملات ممکن است برای چند دقیقه قبل از بسته شدن برگزار شوند و اسکالپرها ممکن است بارها در روز معامله کنند. باز هم، این نوع معامله‌گران از TA استفاده می‌کنند، گاهی اوقات تا فواصل 1 یا 5 دقیقه‌ای، برای تعیین زمان انجام یا بستن معاملات.

هنگامی که یک معامله گر بخواهد یک دارایی کریپتو بخرد یا بفروشد، می تواند آن معامله را با قیمت بازار یا با قیمت هدف متفاوت انجام دهد. سفارشات بازار با قیمت پیشنهادی یا درخواستی رایج تکمیل می شوند. سفارشات محدود فقط اگر و زمانی که به سطح خاصی برسند، دستور را اجرا می کنند. بدیهی است که سفارش های خرید زیر قیمت بازار و سفارش های فروش در بالا تعیین می شوند.

علاوه بر این، معامله‌گران از دستورات حد ضرر (stop-loss limit orders) استفاده می‌کنند که زمانی که قیمت دارایی به زیر قیمت توقف می‌رسد، به‌عنوان دستور بازار اجرا می‌شوند. معامله متضاد، معامله با سود نامیده می شود، که دستوراتی هستند که به عنوان سفارش بازار زمانی اجرا می شوند که قیمت آن دارایی (امیدوارم) در حدود حد سود افزایش یابد. تمام سفارش‌ها به غیر از سفارش‌های بازار دارای مهلت زمانی هستند و در برخی موارد، به‌عنوان سفارش «خوب تا لغو» باقی می‌مانند.

صرف نظر از اینکه یک معامله با سفارش بازار یا محدود انجام می شود، CEX یا کارگزار کریپتو هزینه خدمات خود را دریافت می کند، بنابراین معاملات مکرر احتمالاً هر گونه سود بالقوه را از بین می برد.

خدمات دیگری که CEX ها و کارگزاران رمزنگاری ممکن است ارائه دهند، اهرم از طریق حساب های حاشیه است که از پول قرض گرفته شده از CEX یا کارگزار کریپتو برای افزایش قرار گرفتن در معرض سرمایه گذاری استفاده می کند و هم سود بالقوه و هم ضرر را تقویت می کند. این وام دهندگان بهره ای را از وجوه قرض گرفته شده دریافت می کنند و از وام گیرنده می خواهند که حاشیه سود خود را حفظ کند تا از کاهش قیمت دارایی محافظت کند.
برای آشنایی بیشتر با نحوه معامله ارزهای دیجیتال روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/cryptocurrency/how-to-trade-cryptocurrency/

راهنمای اسرار تجارت کالا

۵ بازديد
راهنمای اسرار تجارت کالا

معامله گران موفق کالا، اسرار تجارت کالا را می دانند و بین تجارت انواع مختلف بازارهای مالی تمایز قائل می شوند. تجارت کالاها با معاملات سهام متفاوت است. این یک بازی متفاوت است، اما بازی ارزش یادگیری برای سرمایه گذاران است. هر ابزار سرمایه گذاری از نظر بهترین روش برای کسب سود از تجارت آن منحصر به فرد است.

مزایای تجارت کالا

برخلاف معاملات سهام یا سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا ETF، معاملات کالا اهرم فوق العاده ای را ارائه می دهد. در معاملات آتی کالا، معمولاً فقط باید حدود 10٪ از ارزش کل قرارداد را قرار دهید. این به شما امکان می دهد تا با سرمایه تجاری خود سودهای بسیار بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید یک قرارداد آتی S&P 500 Index با سپرده حاشیه کمی بیش از 20000 دلار داشته باشید، در حالی که خرید هر یک از سهام واقعی موجود در این شاخص به چند صد هزار دلار نیاز دارد. افزایش 20 درصدی شاخص به شما سود بیش از 100 درصدی را از خرید قرارداد آتی باز می‌گرداند - شما تقریباً همان مقدار مطلق سود دلاری را خواهید دید که با خرید همه سهام این شاخص، اما فقط باید سرمایه گذاری بسیار کمتری برای کسب این سود انجام دهید.
بیشتر بدانید:
معاملات قیمت نوسانی

معاملات آتی کالا همچنین ممکن است کمیسیون و هزینه های معاملاتی کمتری را ارائه دهد، اگرچه با وجود همه کارگزاری های سهام تخفیفی که در حال حاضر وجود دارد، این مسئله به اندازه 20 سال پیش نیست.

معاملات کالا نسبت به سرمایه گذاری های غیر نقدشونده مانند املاک و مستغلات دارای مزیت است زیرا هر پولی در حساب شما که برای به حاشیه راندن موقعیت های بازاری که در اختیار دارید استفاده نمی شود، به راحتی در هر زمان در دسترس شما است.

یک مزیت واقعاً کلیدی - در واقع یک مزیت مضاعف - که تجارت کالا دارد این است که تنوع را در سادگی ارائه می دهد. معاملات آتی کالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد که تقریباً هر بخش از اقتصاد را پوشش می دهد - آتی کشاورزی، آتی انرژی، فلزات گرانبها، ارز خارجی و شاخص های سهام. با این حال، بر خلاف بازار سهام که در آن هزاران سهام برای انتخاب وجود دارد - اغلب صدها سهام در هر صنعت معینی - تنها چند ده قرارداد آتی کالا وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بنابراین، برای مثال، اگر قیمت پنبه افزایش یابد، آنگاه می‌توانید با سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی پنبه سود زیادی ببرید. در حالی که اگر در حال معامله سهام بودید، صدها شرکت برای انتخاب وجود دارند که ممکن است ثروت آنها تحت تأثیر قیمت پنبه باشد، اما تحت تأثیر سایر عوامل بازار نیز قرار خواهد گرفت. ممکن است در نهایت سهام شرکتی را بخرید که قیمت سهام آن کاهش می یابد، به دلیل سایر عوامل بازار، علیرغم تغییر مطلوب برای شرکت از نظر قیمت پنبه.

در نهایت، در معاملات کالا، سود فروش کوتاه به اندازه خرید طولانی آسان است. هیچ محدودیتی برای فروش کوتاه مانند بازارهای سهام وجود ندارد. داشتن پتانسیل سودآوری از کاهش قیمت ها به همان راحتی از افزایش قیمت ها یک مزیت بزرگ برای یک سرمایه گذار است.
اسرار تجارت کالا - بازار خود را پیدا کنید

در اینجا یکی از اسرار کمتر شناخته شده تجارت کالا وجود دارد: معامله گران موفق کالا تقریباً همیشه در تجارت یک بازار واحد مانند پنبه یا بخش کوچکی از بازار مانند فلزات گرانبها یا معاملات آتی غلات تخصص دارند.

هنوز هیچ‌کس دلیل کاملاً رضایت‌بخشی برای این واقعیت ارائه نکرده است، اما این یک واقعیت باقی می‌ماند که به نظر می‌رسد تعداد بسیار کمی از معامله‌گران قادر به معامله در همه بازارهای کالا هستند. یک تاجر نسبتاً مشهور در دهه 1980 وجود داشت که سابقه تجارت تقریباً بی عیب و نقصی در بازار پنبه داشت. کپی کردن تجارت های پنبه ای او در آن زمان نزدیک ترین کار به چاپ انبوه پول برای خود بود. او سال به سال، اوج و فرودهای بازار و تغییرات روند را تقریباً طوری نامید که انگار به آینده سفر کرده و همه آنها را دیده است.

با این حال، همین تاجر پنبه به طرز عجیبی یک عیب مهلک داشت: او همچنین عاشق معامله در بازار نقره بود. متأسفانه برای او، او به همان اندازه که در تجارت پنبه به طرز ظالمانه ای در تجارت نقره بد بود. ضعف او با این واقعیت تشدید شد که در حالی که او معمولاً روندهای بلندمدت را در بازار پنبه معامله می کرد، روز به بازار نقره داد و ستد می کرد، که فرصت های جدیدی برای از دست دادن پول در هر روز معاملاتی هفته برای او فراهم می کرد.

چگونه این همه برای او انجام شد؟ خوب، در یک سال زمانی که او بیش از یک میلیون دلار از معاملات آتی پنبه به دست آورد، در نهایت زیان خالص را در معاملات سال ثبت کرد. درست است - معاملات هولناک نقره بد او بیش از هر ذره ای از سود کلان او از تجارت پنبه را از بین برده بود.

(خوشبختانه، این داستان پایان خوشی دارد. بعد از دو یا سه سال از دست دادن سرسختانه در معاملات بازار نقره، آقا بالاخره این واقعیت را پذیرفت که "من فقط نمی توانم نقره معامله کنم" و بسیار عاقلانه از این کار دست کشید. او طی چندین سال آینده به انباشتن ثروت خود در تجارت پنبه ادامه داد و در نهایت با این اعلان بسیار مختصر که "من به اندازه کافی پول به دست آورده ام و به اندازه کافی سرگرم شده ام" از تجارت بازنشسته شد.)

و بنابراین ما می گوییم: بازار خود را پیدا کنید. انجام این کار ممکن است مدتی طول بکشد - و برخی معاملات باخت - اما واقعاً دشوار نیست که در یک دوره زمانی معقول تعیین کنید که به نظر می رسد چه مهارتی در تجارت دارید - و چه چیزهایی را ندارید. در تجارت مهارت دارند یک بررسی ساده از معاملات شما، مثلاً در یک دوره شش ماهه، باید به وضوح به شما نشان دهد که در چه بازارهایی به خوبی عمل می کنید و در چه بازارهایی نیستید. همانطور که معامله می کنید، احتمالاً این احساس را نیز به دست خواهید آورد که در کدام بازارها بیشترین اطمینان را در تجارت دارید. به غرایز خود در آن نمره اعتماد کنید. اگر معاملات سودآور معاملات آتی نفت به راحتی به دست شما می رسد، پس فقط به آن پایبند باشید و سعی نکنید زندگی خود را با تلاش برای تسلط بر تجارت در بازارهایی که آشکارا برای شما دشوار است، پیچیده کنید. چرا زندگی تجاری خود را دشوارتر از آنچه لازم است می کنید؟ احتمالاً با انتخاب تدریجی بازارهای مرتبط مانند گاز طبیعی یا نفت گرمایش، وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت.

معامله گران نهادی بزرگ مانند بانک ها این حقیقت اساسی در مورد تجارت را به خوبی آموخته اند. در میزهای معاملاتی یک بانک، به ندرت، یا هرگز، فردی را پیدا خواهید کرد که هم در بازار طلا و هم در بازار سویا فعالیت می کند. ترتیب رایج این است که معاملات کالا بسیار تخصصی باشد، معمولاً با یک معامله گر یا یک تیم منصوب به معامله فقط یک بخش از بازارهای آتی، مانند معاملات آتی انرژی یا فلزات گرانبها.
برای دریافت سیگنال بورس تهران اینجا کلیک کنید!
اسرار تجارت کالا - قیمت ها روند رو به رشدی دارند

ضریب عرضه و تقاضا برای مواد اولیه اولیه معمولاً نسبت به ذخایر بسیار کمتر در معرض نوسانات مداوم است. مطمئناً، روزهای معاملاتی بسیار پرنوسانی وجود دارد، مانند روزهایی که در پایان روندهای صعودی یا نزولی عمده رخ می دهند، زمانی که معکوس های بلندمدت بازار وجود دارد یا به دنبال گزارش محصولی که به طور غیرمنتظره خوب یا بد منتشر می شود. اما به طور کلی، دوره‌های زمانی پایداری وجود دارد که تقاضای بالا یا عرضه کم بازار را کنترل می‌کند، قیمت‌ها را بالاتر می‌برد، یا زمانی که عرضه بیش از حد یا کمبود تقاضا باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

برای تأیید این موضوع، باید به قیمت نفت بیش از چند سال گذشته نگاه کرد. پس از تجربه یک بازار صعودی چند ساله که قیمت نفت را به بیش از 100 دلار در هر بشکه رساند، از سال 2014 به بعد، قیمت نفت وارد یک روند نزولی پایدار شد و قیمت را به زیر 40 دلار در هر بشکه رساند.

اقدام مشابهی در بازار افزایشی طولانی رخ داد که قیمت غلات را به رکوردهای بی سابقه در دهه اول قرن جاری سوق داد و به دنبال آن کاهش عمومی قیمت ها که عموماً از سال 2009 ادامه داشته است. باز هم، در حالی که گهگاه حرکات تند و بی ثبات در کالاها وجود دارد. قیمت ها، کالاها معمولاً روندهای صعودی یا خرسی را تجربه می کنند که چندین سال طول می کشد. بنابراین یکی از اسرار تجارت کالاها به سادگی این ضرب المثل قدیمی است که "روند دوست شماست".

بنابراین، استراتژی‌های معاملاتی دنباله‌روی روند - به‌ویژه زمانی که در بازه‌های زمانی بلندمدت مانند نمودارهای روزانه، هفتگی یا ماهانه اعمال می‌شوند، در معاملات کالا به خوبی عمل می‌کنند. برای نشان دادن حکمت معامله با روند، یک تحلیلگر فنی مشهور یک استراتژی معاملاتی بسیار ساده ابداع کرد و سپس با تطبیق آن با روند بلندمدت مطابق نمودار روزانه، آن را به دقت تنظیم کرد. استراتژی معاملاتی پایه ای که او ابداع کرد به شرح زیر بود: خرید بالاترین قیمت 10 روزه و فروش کوتاه به پایین ترین قیمت 10 روزه. خیلی ساده تر از این نمی شود.

استراتژی اصلی به اندازه کافی خوب کار کرد. این یک پولساز بزرگ نبود، اما حداقل در کل سودآور بود. با این حال، هنگامی که مطابق با روند کلی مطابق با نمودار روزانه تنظیم می شود، استراتژی به طور قابل توجهی بهتر عمل می کند. تعدیل انجام شده این بود که فقط سیگنال های معاملاتی را در جهتی مشابه با روند کلی بلندمدت دریافت کند. به عبارت دیگر، اگر نمودار روزانه یک روند کلی صعودی را نشان می‌داد، در این صورت او فقط سیگنال‌های معاملاتی را برای «خرید بالاترین قیمت 10 روزه» دنبال می‌کرد، در حالی که سیگنال‌های معاملاتی «فروش پایین‌ترین سطح 10 روزه» را نادیده می‌گرفت. برعکس، در یک بازار نزولی کلی، او تنها سیگنال‌های فروش تولید شده با مشاهده پایین‌ترین قیمت ۱۰ روزه را دریافت می‌کند، در حالی که سیگنال‌های خرید را نادیده می‌گیرد.

هر دو استراتژی معاملاتی - استراتژی اصلی و نسخه تنظیم شده برای انجام معاملات در جهت همان روند موجود - با استفاده از حساب‌های تجاری جداگانه در یک دوره زمانی یک ساله استفاده شدند. تنظیم دقیق استراتژی معاملات باعث بهبود چشمگیر سودآوری شد. نسخه تنظیم‌شده استراتژی، نسخه‌ای که فقط با روند موجود معامله می‌کرد، تقریباً ۱۸۰ درصد سود بیشتری نسبت به استراتژی اصلی داشت که بدون توجه به روند بلندمدت موجود، سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت می‌کرد.

دلیل خوب دیگری برای استفاده از یک استراتژی معاملاتی قوی، بلندمدت و روند در هنگام سرمایه گذاری در کالاها وجود دارد. در حالی که کالاها تمایل دارند از روندهای بلندمدت لذت ببرند، در معاملات روزانه آنها دقیقاً برعکس هستند - بیش از حد نوسان. معاملات روزانه معاملات آتی کالا - به دلیل اهرم موجود که حتی نوسانات کوچک قیمت را تا حد سود یا زیان احتمالی در هر روز مشخص می کند - در واقع فرصت های فوق العاده ای برای سود ارائه می دهد. با این حال، بسیار خطرناک است. هر معامله‌گر کالایی که برای مدتی در این بازی بوده است، می‌تواند داستان روزهایی را برای شما تعریف کند که قیمت یک کالای مشخص از حد به بالا (حداکثر پیش‌پرداخت قیمت روزانه مجاز توسط بورس) به حد پایین (حداکثر قیمت روزانه) رسیده است. کاهش مجاز است)، و سپس مجدداً به محدودیت باز می گردد، گاهی اوقات فقط در یک دوره سه یا چهار ساعته. احتمال اینکه بتوانید با موفقیت راه خود را از طریق این قیمت ها طی کنید بسیار اندک است و هیچ کدام وجود ندارد.
برای آشنایی بیشتر با راهنمای اسرار تجارت کالا روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/commodities/a-guide-to-commodity-trading-secrets/

معاملات قیمت نوسانی

۴ بازديد
معاملات قیمت نوسان چیست؟

معاملات مظنه نوسان شکلی از سرمایه گذاری است که بر نوساناتی تمرکز می کند که تخمین زده می شود یک اوراق بهادار در آینده تجربه کند. برخلاف یک سرمایه گذاری معمولی، معاملات مظنه نوسان قیمت یا ارزش ذاتی سرمایه گذاری را در نظر نمی گیرد. در عوض، احتمال نوسانات را بررسی می کند. به عبارت دیگر، اگر ارزش قرارداد در طول زمان بر اساس نوسانات احتمال افزایش یا کاهش قیمت داشته باشد.

معاملات قیمت نوسان

برای مقدمه، معاملات مظنه نوسان بسیار پیشرفته است و معمولاً فقط توسط معامله گران با تجربه بسیار استفاده می شود. برای استفاده موفقیت آمیز از استراتژی، محاسبات پیچیده ریاضی و دانش گسترده ای از بازار لازم است.

خلاصه

    معاملات مظنه نوسان تصمیمات سرمایه گذاری را بر اساس نوسانات یک اوراق بهادار یا بازار خاص اتخاذ می کند.
    نوسان را می توان در بازارهای اختیار معامله بر اساس نوسانات پیش بینی شده قرارداد استفاده کرد. استراتژی معاملاتی مظنه نوسان جایگزینی برای سبک های معاملاتی عمومی است که از قیمت پیشنهادی و درخواستی برای یافتن سرمایه گذاری بهینه استفاده می کند.
    به طور کلی، معاملات مظنه نوسان پیشرفته تر در نظر گرفته می شود و فقط توسط معامله گران با تجربه استفاده می شود.
بیشتر بدانید:
استراتژی 90/10
مروری کوتاه بر گزینه ها

یک اختیار معامله با خرید یا فروش سهام بسیار متفاوت است. هنگام خرید یک گزینه، اساساً در حال خرید یک قرارداد هستید. اختیار/قرارداد به مالک آن حق خرید/فروش دارایی پایه را به قیمت ترجیحی (قیمت ضربتی) یا تاریخ می‌دهد. اما آنها موظف نیستند.

    برای خرید اوراق بهادار با قیمتی خاص و در بازه زمانی مشخص می توان از اختیار خرید استفاده کرد.
    از گزینه فروش می توان برای فروش اوراق بهادار با قیمتی خاص و در یک بازه زمانی خاص استفاده کرد.

آنها مشتقات مالی مبتنی بر ارزش اوراق بهادار اساسی هستند. یک اختیار خرید و یک اختیار فروش شامل یک خریدار نزولی و یک خریدار صعودی در هر دو طرف معامله است. خریدار همیشه یک حق بیمه پرداخت می کند تا قرارداد را به امید بازدهی مثبت دریافت کند. اگرچه گزینه‌ها می‌توانند بازدهی بسیار مثبتی داشته باشند، اما همچنان مهم است که ریسک‌های آن‌ها را به دقت تحلیل کنیم.
درک معاملات قیمت نوسانات

سرمایه گذاران اغلب در نظر می گیرند که چگونه قیمت فعلی یک سهم با ارزش ذاتی آن یا هزینه تخمینی آتی سهام مطابقت دارد. اگر به نظر می رسد که قیمت آن کمتر یا بیش از حد است، معامله گران فرصت آربیتراژی خواهند داشت که می توانند از آن استفاده کنند.

با این حال، در معاملات مظنه نوسان، معامله گران بیشتر بر نوسانات یک اوراق بهادار در یک دوره زمانی و اینکه انتظار می رود نوسانات آن در آینده باشد، متمرکز هستند. در این سبک از معاملات، نوسانات اغلب آمار اولیه معاملات است.

اگر امنیت زیربنایی دارای نوسانات بالا باشد، گزینه‌ها ارزش بیشتری خواهند داشت. نوسان‌های بزرگ‌تر، دارایی را در این استراتژی مطلوب‌تر می‌کند و احتمال اینکه «در پول» (ITM) باشد، بیشتر می‌شود. In-the-money به گزینه ای با قیمت عمل اشاره دارد که نسبت به اوراق بهادار و قیمت کلی بازار سودآور است. دو فرصت مطلوب ITM عبارتند از:

    یک اختیار فروش زمانی که قیمت عملیاتی بالاتر از قیمت بازار باشد
    یک اختیار خرید زمانی که قیمت اعتصاب کمتر از قیمت بازار باشد

در معاملات نوسان، سرمایه گذاران از فرصت های آربیتراژ بالا استفاده می کنند و نوسان را در محاسبات خود وارد می کنند. کارگزاران بورس که معتقدند نوسانات سهام کم است، می‌توانند گزینه‌ای را بفروشند که به دنبال سود حاصل از فروش است. برعکس، اگر معامله‌گر فکر می‌کند که نوسان سهام بالاست، می‌تواند گزینه خرید را بخرد. هر دو سناریو را می توان با استفاده از استراتژی های معاملاتی نوسانات، فرصت های آربیتراژ در نظر گرفت.

با توجه به آنچه گفته شد، لازم است در نظر داشته باشید که همیشه عوامل دیگری وجود دارد که قبل از انجام معامله باید در نظر گرفته شود. عاقلانه نیست که صرفاً بر اساس یک نسبت یا یک استراتژی سرمایه گذاری کنیم. در عوض، سرمایه گذار باید به بسیاری از استراتژی های تجاری یا نسبت های مالی نگاه کند تا سرمایه گذاری های بهینه را بیابد.
نوسانات چیست؟

نوسانات از معیارهای آماری برای رسیدگی به تغییرات قیمت اوراق بهادار یا بازار ناشی می شود. نوسانات ارتباط نزدیکی با ریسک دارد. از این رو، معمولاً، هر چه نوسانات بیشتر باشد، ریسک آن اوراق بهادار یا شاخص بازار بیشتر است. روش‌های زیادی برای اندازه‌گیری نوسانات وجود دارد که برخی از آنها شامل ضرایب بتا، میانگین محدوده واقعی (ATR) و انحرافات یا واریانس‌های استاندارد است.

برای توضیح بیشتر، ارزش اوراق بهادار در صورتی که قیمت آن در یک دوره زمانی کوتاه به شدت تغییر کند، بی ثبات در نظر گرفته می شود. آنچه که «شدید» در نظر گرفته می‌شود می‌تواند از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت باشد، اما یک بازار بی‌ثبات معمولاً هر چیزی بیش از 1 درصد در 24 ساعت است. نوسانات به صورت درصد ارائه می شود و پراکندگی بازده را در یک دوره زمانی نشان می دهد.
نمونه ای از معاملات قیمت نوسان

تیم سرمایه‌گذاری است که به دنبال بهره‌برداری از فرصت آربیتراژ از طریق معاملات مظنه نوسان است. او بازار را تجزیه و تحلیل می کند و علاقه مند به خرید یک اختیار خرید برای شش ماه آینده است. پس از محاسبات، او متوجه می شود که نوسان یک اوراق بهادار کمی بیش از 19٪ است که به نظر او به شدت پایین است.

اگر نوسانات ضمنی کم باشد، تیم می‌تواند تا حدودی مطمئن باشد که نوسانات در آینده رشد خواهد کرد و معتقد است که این یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب است. او تصمیم می گیرد ادامه دهد و گزینه تماس را خریداری کند.

جان کاملا ریسک گریز است، بنابراین از استراتژی خرید و نگه داشتن استفاده می کند. در این استراتژی، اوراق بهادار با این امید نگهداری می‌شود که ارزش اوراق بهادار زیربنایی بالاتر از قیمت اعتصاب زمانی که او از اختیار خرید سود استفاده کند، رشد کند.
برای آشنایی بیشتر با معاملات قیمت نوسانی روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/wealth-management/volatility-quote-trading/