نحوه معامله ارزهای دیجیتال

۵ بازديد
نحوه معامله ارزهای دیجیتال

اختراع بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده، کلاس دارایی جدیدی را ایجاد کرده است که برای بسیاری از معامله گران سودآور بوده است.

اول، ما باید بین سرمایه گذاری و تجارت تمایز قائل شویم – بزرگترین تفاوت افق زمانی است. با معامله در هر دارایی، افق زمانی کوتاه مدت و اغلب ماهیت سوداگرانه تر است. غیرمعمول نیست که معامله گران روزانه ده ها معامله را برای استفاده از نوسانات قیمت در روز انجام می دهند.

معامله با نظم و انضباط انجام می شود زیرا کسانی که موفق ترین هستند، به دقت قرار گرفتن در معرض خود را مدیریت می کنند. با سرمایه گذاری، این یک برنامه منظم است اما اهداف مالی خاصی را در یک دوره زمانی طولانی تر، معمولاً پنج سال یا بیشتر، برآورده می کند. سرمایه گذاران ممکن است یک استراتژی بسازند تا برای دانشگاه پس انداز کنند، خانه بخرند یا برای بازنشستگی برنامه ریزی کنند.

در این مقاله به تجارت در ارزهای دیجیتال می پردازیم. مانند بسیاری از چیزهای مرتبط با ارزهای دیجیتال، تجارت ارزهای دیجیتال می تواند ترسناک یا گیج کننده به نظر برسد. با این حال، پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، تجارت ارزهای دیجیتال را به صورت آنی در سراسر جهان آسان‌تر از همیشه کرده‌اند.

علاوه بر این، این پلتفرم‌ها تجارت ارزهای دیجیتال را به تجربه‌ای مشابه معامله با سایر دارایی‌های مالی مانند سهام یا اوراق قرضه از طریق رابط‌های کاربری که مشابه یا دقیقاً مشابه پلتفرم‌های معاملات آنلاین سنتی آن‌ها هستند، تبدیل کرده‌اند.
بیشتر بدانید:
راهنمای اسرار تجارت کالا

نحوه معامله ارزهای دیجیتال

نکات برجسته کلیدی

    تجارت ارزهای دیجیتال به دلیل افق زمانی معامله با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متفاوت است.
    برای معامله ارز دیجیتال فیزیکی، باید یک حساب کاربری در یک صرافی مرکزی رمزنگاری یا یک کارگزار کریپتو داشته باشید.
    برای معامله ارزهای رمزنگاری شده، معامله گران از تکنیک های مختلفی بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق استفاده می کنند و به سرعت با شرایط متغیر بازار سازگار می شوند.

نحوه شروع تجارت در ارزهای دیجیتال

برای شروع خرید و فروش ارزهای دیجیتال، می‌توانید با صرافی‌های رمزنگاری متمرکز ("CEX")، صرافی‌های غیرمتمرکز ("DEX") و از طریق کارگزاران کریپتو معامله کنید. صرافی های رایج رمزنگاری Coinbase، Cyrpto.com، Gemini و Binance هستند. نمونه هایی از DEX ها عبارتند از Uniswap، PancakeSwap، dYdX و Kyber. برخی از محبوب ترین کارگزاران کریپتو عبارتند از BlockFi، Robinhood، Voyager و SoFi. هر کدام از این کانال ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در اینجا به تفصیل به آن ها می پردازیم.

اگر تصمیم دارید که می‌خواهید ارز دیجیتال را خودتان نگه دارید، ممکن است لازم باشد بهترین نوع کیف پول را نیز انتخاب کنید. کیف پول‌های کریپتو به ذخیره کلیدهای خصوصی گرانبها کمک می‌کنند که به شما امکان می‌دهند مالکیت خود را بر دارایی دیجیتالی که همیشه در بلاک چین ذخیره می‌شود، ثابت کنید.

ما همچنین شاهد ظهور بازارهای آتی استاندارد برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مایع تر، مانند اتریوم بوده ایم. این بازارهای آتی به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه می‌دهند تا قراردادها یا توافق‌نامه‌هایی را برای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده در یک تاریخ از پیش توافق‌شده بعدی به شیوه‌ای توسعه‌یافته و شفاف از طریق صرافی‌های ایجادشده، بفروشند.

این به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که نه تنها ادعای آتی در مورد یک ارز دیجیتال بخرند، بلکه دیدگاه منفی نسبت به آن ارز دیجیتال داشته باشند و آن را به صورت کوتاه بفروشند. این قراردادهای آتی به صورت نقدی تسویه می شوند و با عبور از بورس، معاملات در یک بازار مستقر و تنظیم شده انجام می شود.

همچنین می‌توانید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصصی مبادله‌ای که به اختصار ETF نامیده می‌شوند، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید که به طور خاص در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. یک ETF به نوعی مانند یک صندوق سرمایه گذاری مشترک است اما از طریق بورس خرید و فروش می شود، بنابراین نقدینگی مناسبی دارند.

ETF ها برای مدت طولانی وجود داشته اند و تمایل دارند به جای ردیابی عملکرد یک دارایی یا یک شاخص، بسیار ساده مدیریت شوند و به این ترتیب، معمولاً کارمزدهای کمتری نسبت به صندوق های مشترک سنتی دریافت می کنند. ETF ها سعی می کنند عملکرد ارز دیجیتال اصلی را تقلید کنند.
استراتژی های معاملات ارزهای دیجیتال

تجارت ارز دیجیتال می‌تواند شامل استراتژی‌های زیادی باشد، مانند تجارت هر دارایی مالی دیگر. این بدان معناست که اولین چیزی که باید قبل از معامله ارزهای دیجیتال یا دارایی های رمزنگاری شده به آن توجه کرد، انجام تحقیق و بررسی دقیق است. گوش دادن به نکات داغ دوست یا خرید دارایی های دیجیتالی از ترس از دست رفتن ("FOMO") توصیه نمی شود.

برای هر سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری شده، خواندن وایت پیپر برای درک بهتر هدف، فناوری و مورد استفاده ارز دیجیتال عاقلانه خواهد بود. درک تیم همچنین به شما حسی از سابقه افراد مسئول می دهد. در نهایت، با توجه به فقدان مقررات و نظارت در دارایی‌های دیجیتال، شما می‌خواهید از خطر معامله یک دارایی رمزنگاری که به دلیل کلاهبرداری از بین می‌رود، اجتناب کنید.

یکی از شناخته شده ترین و مورد استفاده ترین استراتژی های معاملاتی استفاده از تحلیل تکنیکال ("TA") است. به بیان ساده، هدف تحلیل تکنیکال شناسایی فرصت های معاملاتی با تجزیه و تحلیل آمار فعالیت های معاملاتی مانند تغییرات قیمت و همچنین تغییرات در حجم خرید و فروش با استفاده از نمودارهای مربوطه است.

علیرغم محدودیت‌هایش، رویکرد TA مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد که چگونه روانشناسی بازار بر تقاضا و عرضه یک دارایی تأثیر می‌گذارد و چگونه بر قیمت دارایی تأثیر می‌گذارد. این روانشناسی بر این باور استوار است که قیمت دارایی ها در روندهای قابل مشاهده حرکت می کند و تاریخ تمایل به تکرار دارد.

با استفاده از تجزیه و تحلیل تکنیکال، می‌توانید محدوده‌های قیمتی را برای یک ارز دیجیتال که نشان‌دهنده خرید یا فروش است را تعیین کنید - به نام Range Trading. همچنین می‌توانید از TA برای تعیین حرکت روزانه در پشت خرید یا فروش دارایی استفاده کنید تا تعیین کنید که آیا بخرید یا بفروشید - یک استراتژی محبوب معاملات روزانه به نام معاملات مومنتوم که معتقد است «روند دوست شماست».

برخی از معامله‌گران کریپتو به استراتژی‌های معاملاتی متضاد اعتقاد دارند، بر اساس این ایده که یک دارایی کریپتو که قیمت آن به طور پیوسته در حال افزایش یا کاهش بوده است، باید اصلاح شود. آن‌ها با استفاده از شاخص‌های TA به دنبال نشانه‌هایی از برگشت قریب‌الوقوع در جهت قیمت می‌گردند تا تعیین کنند چه زمانی بخرند یا بفروشند.

یکی دیگر از استراتژی های محبوب معاملات ارزهای دیجیتال Scalping نام دارد که به نظر می رسد از معاملات مکرر اما کوچکتر استفاده می کند که پس از نشان دادن سود ناچیز بسته می شوند. این معاملات ممکن است برای چند دقیقه قبل از بسته شدن برگزار شوند و اسکالپرها ممکن است بارها در روز معامله کنند. باز هم، این نوع معامله‌گران از TA استفاده می‌کنند، گاهی اوقات تا فواصل 1 یا 5 دقیقه‌ای، برای تعیین زمان انجام یا بستن معاملات.

هنگامی که یک معامله گر بخواهد یک دارایی کریپتو بخرد یا بفروشد، می تواند آن معامله را با قیمت بازار یا با قیمت هدف متفاوت انجام دهد. سفارشات بازار با قیمت پیشنهادی یا درخواستی رایج تکمیل می شوند. سفارشات محدود فقط اگر و زمانی که به سطح خاصی برسند، دستور را اجرا می کنند. بدیهی است که سفارش های خرید زیر قیمت بازار و سفارش های فروش در بالا تعیین می شوند.

علاوه بر این، معامله‌گران از دستورات حد ضرر (stop-loss limit orders) استفاده می‌کنند که زمانی که قیمت دارایی به زیر قیمت توقف می‌رسد، به‌عنوان دستور بازار اجرا می‌شوند. معامله متضاد، معامله با سود نامیده می شود، که دستوراتی هستند که به عنوان سفارش بازار زمانی اجرا می شوند که قیمت آن دارایی (امیدوارم) در حدود حد سود افزایش یابد. تمام سفارش‌ها به غیر از سفارش‌های بازار دارای مهلت زمانی هستند و در برخی موارد، به‌عنوان سفارش «خوب تا لغو» باقی می‌مانند.

صرف نظر از اینکه یک معامله با سفارش بازار یا محدود انجام می شود، CEX یا کارگزار کریپتو هزینه خدمات خود را دریافت می کند، بنابراین معاملات مکرر احتمالاً هر گونه سود بالقوه را از بین می برد.

خدمات دیگری که CEX ها و کارگزاران رمزنگاری ممکن است ارائه دهند، اهرم از طریق حساب های حاشیه است که از پول قرض گرفته شده از CEX یا کارگزار کریپتو برای افزایش قرار گرفتن در معرض سرمایه گذاری استفاده می کند و هم سود بالقوه و هم ضرر را تقویت می کند. این وام دهندگان بهره ای را از وجوه قرض گرفته شده دریافت می کنند و از وام گیرنده می خواهند که حاشیه سود خود را حفظ کند تا از کاهش قیمت دارایی محافظت کند.
برای آشنایی بیشتر با نحوه معامله ارزهای دیجیتال روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/cryptocurrency/how-to-trade-cryptocurrency/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.