راهنمای اسرار تجارت کالا

۶ بازديد
راهنمای اسرار تجارت کالا

معامله گران موفق کالا، اسرار تجارت کالا را می دانند و بین تجارت انواع مختلف بازارهای مالی تمایز قائل می شوند. تجارت کالاها با معاملات سهام متفاوت است. این یک بازی متفاوت است، اما بازی ارزش یادگیری برای سرمایه گذاران است. هر ابزار سرمایه گذاری از نظر بهترین روش برای کسب سود از تجارت آن منحصر به فرد است.

مزایای تجارت کالا

برخلاف معاملات سهام یا سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا ETF، معاملات کالا اهرم فوق العاده ای را ارائه می دهد. در معاملات آتی کالا، معمولاً فقط باید حدود 10٪ از ارزش کل قرارداد را قرار دهید. این به شما امکان می دهد تا با سرمایه تجاری خود سودهای بسیار بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید یک قرارداد آتی S&P 500 Index با سپرده حاشیه کمی بیش از 20000 دلار داشته باشید، در حالی که خرید هر یک از سهام واقعی موجود در این شاخص به چند صد هزار دلار نیاز دارد. افزایش 20 درصدی شاخص به شما سود بیش از 100 درصدی را از خرید قرارداد آتی باز می‌گرداند - شما تقریباً همان مقدار مطلق سود دلاری را خواهید دید که با خرید همه سهام این شاخص، اما فقط باید سرمایه گذاری بسیار کمتری برای کسب این سود انجام دهید.
بیشتر بدانید:
معاملات قیمت نوسانی

معاملات آتی کالا همچنین ممکن است کمیسیون و هزینه های معاملاتی کمتری را ارائه دهد، اگرچه با وجود همه کارگزاری های سهام تخفیفی که در حال حاضر وجود دارد، این مسئله به اندازه 20 سال پیش نیست.

معاملات کالا نسبت به سرمایه گذاری های غیر نقدشونده مانند املاک و مستغلات دارای مزیت است زیرا هر پولی در حساب شما که برای به حاشیه راندن موقعیت های بازاری که در اختیار دارید استفاده نمی شود، به راحتی در هر زمان در دسترس شما است.

یک مزیت واقعاً کلیدی - در واقع یک مزیت مضاعف - که تجارت کالا دارد این است که تنوع را در سادگی ارائه می دهد. معاملات آتی کالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد که تقریباً هر بخش از اقتصاد را پوشش می دهد - آتی کشاورزی، آتی انرژی، فلزات گرانبها، ارز خارجی و شاخص های سهام. با این حال، بر خلاف بازار سهام که در آن هزاران سهام برای انتخاب وجود دارد - اغلب صدها سهام در هر صنعت معینی - تنها چند ده قرارداد آتی کالا وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بنابراین، برای مثال، اگر قیمت پنبه افزایش یابد، آنگاه می‌توانید با سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی پنبه سود زیادی ببرید. در حالی که اگر در حال معامله سهام بودید، صدها شرکت برای انتخاب وجود دارند که ممکن است ثروت آنها تحت تأثیر قیمت پنبه باشد، اما تحت تأثیر سایر عوامل بازار نیز قرار خواهد گرفت. ممکن است در نهایت سهام شرکتی را بخرید که قیمت سهام آن کاهش می یابد، به دلیل سایر عوامل بازار، علیرغم تغییر مطلوب برای شرکت از نظر قیمت پنبه.

در نهایت، در معاملات کالا، سود فروش کوتاه به اندازه خرید طولانی آسان است. هیچ محدودیتی برای فروش کوتاه مانند بازارهای سهام وجود ندارد. داشتن پتانسیل سودآوری از کاهش قیمت ها به همان راحتی از افزایش قیمت ها یک مزیت بزرگ برای یک سرمایه گذار است.
اسرار تجارت کالا - بازار خود را پیدا کنید

در اینجا یکی از اسرار کمتر شناخته شده تجارت کالا وجود دارد: معامله گران موفق کالا تقریباً همیشه در تجارت یک بازار واحد مانند پنبه یا بخش کوچکی از بازار مانند فلزات گرانبها یا معاملات آتی غلات تخصص دارند.

هنوز هیچ‌کس دلیل کاملاً رضایت‌بخشی برای این واقعیت ارائه نکرده است، اما این یک واقعیت باقی می‌ماند که به نظر می‌رسد تعداد بسیار کمی از معامله‌گران قادر به معامله در همه بازارهای کالا هستند. یک تاجر نسبتاً مشهور در دهه 1980 وجود داشت که سابقه تجارت تقریباً بی عیب و نقصی در بازار پنبه داشت. کپی کردن تجارت های پنبه ای او در آن زمان نزدیک ترین کار به چاپ انبوه پول برای خود بود. او سال به سال، اوج و فرودهای بازار و تغییرات روند را تقریباً طوری نامید که انگار به آینده سفر کرده و همه آنها را دیده است.

با این حال، همین تاجر پنبه به طرز عجیبی یک عیب مهلک داشت: او همچنین عاشق معامله در بازار نقره بود. متأسفانه برای او، او به همان اندازه که در تجارت پنبه به طرز ظالمانه ای در تجارت نقره بد بود. ضعف او با این واقعیت تشدید شد که در حالی که او معمولاً روندهای بلندمدت را در بازار پنبه معامله می کرد، روز به بازار نقره داد و ستد می کرد، که فرصت های جدیدی برای از دست دادن پول در هر روز معاملاتی هفته برای او فراهم می کرد.

چگونه این همه برای او انجام شد؟ خوب، در یک سال زمانی که او بیش از یک میلیون دلار از معاملات آتی پنبه به دست آورد، در نهایت زیان خالص را در معاملات سال ثبت کرد. درست است - معاملات هولناک نقره بد او بیش از هر ذره ای از سود کلان او از تجارت پنبه را از بین برده بود.

(خوشبختانه، این داستان پایان خوشی دارد. بعد از دو یا سه سال از دست دادن سرسختانه در معاملات بازار نقره، آقا بالاخره این واقعیت را پذیرفت که "من فقط نمی توانم نقره معامله کنم" و بسیار عاقلانه از این کار دست کشید. او طی چندین سال آینده به انباشتن ثروت خود در تجارت پنبه ادامه داد و در نهایت با این اعلان بسیار مختصر که "من به اندازه کافی پول به دست آورده ام و به اندازه کافی سرگرم شده ام" از تجارت بازنشسته شد.)

و بنابراین ما می گوییم: بازار خود را پیدا کنید. انجام این کار ممکن است مدتی طول بکشد - و برخی معاملات باخت - اما واقعاً دشوار نیست که در یک دوره زمانی معقول تعیین کنید که به نظر می رسد چه مهارتی در تجارت دارید - و چه چیزهایی را ندارید. در تجارت مهارت دارند یک بررسی ساده از معاملات شما، مثلاً در یک دوره شش ماهه، باید به وضوح به شما نشان دهد که در چه بازارهایی به خوبی عمل می کنید و در چه بازارهایی نیستید. همانطور که معامله می کنید، احتمالاً این احساس را نیز به دست خواهید آورد که در کدام بازارها بیشترین اطمینان را در تجارت دارید. به غرایز خود در آن نمره اعتماد کنید. اگر معاملات سودآور معاملات آتی نفت به راحتی به دست شما می رسد، پس فقط به آن پایبند باشید و سعی نکنید زندگی خود را با تلاش برای تسلط بر تجارت در بازارهایی که آشکارا برای شما دشوار است، پیچیده کنید. چرا زندگی تجاری خود را دشوارتر از آنچه لازم است می کنید؟ احتمالاً با انتخاب تدریجی بازارهای مرتبط مانند گاز طبیعی یا نفت گرمایش، وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت.

معامله گران نهادی بزرگ مانند بانک ها این حقیقت اساسی در مورد تجارت را به خوبی آموخته اند. در میزهای معاملاتی یک بانک، به ندرت، یا هرگز، فردی را پیدا خواهید کرد که هم در بازار طلا و هم در بازار سویا فعالیت می کند. ترتیب رایج این است که معاملات کالا بسیار تخصصی باشد، معمولاً با یک معامله گر یا یک تیم منصوب به معامله فقط یک بخش از بازارهای آتی، مانند معاملات آتی انرژی یا فلزات گرانبها.
برای دریافت سیگنال بورس تهران اینجا کلیک کنید!
اسرار تجارت کالا - قیمت ها روند رو به رشدی دارند

ضریب عرضه و تقاضا برای مواد اولیه اولیه معمولاً نسبت به ذخایر بسیار کمتر در معرض نوسانات مداوم است. مطمئناً، روزهای معاملاتی بسیار پرنوسانی وجود دارد، مانند روزهایی که در پایان روندهای صعودی یا نزولی عمده رخ می دهند، زمانی که معکوس های بلندمدت بازار وجود دارد یا به دنبال گزارش محصولی که به طور غیرمنتظره خوب یا بد منتشر می شود. اما به طور کلی، دوره‌های زمانی پایداری وجود دارد که تقاضای بالا یا عرضه کم بازار را کنترل می‌کند، قیمت‌ها را بالاتر می‌برد، یا زمانی که عرضه بیش از حد یا کمبود تقاضا باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

برای تأیید این موضوع، باید به قیمت نفت بیش از چند سال گذشته نگاه کرد. پس از تجربه یک بازار صعودی چند ساله که قیمت نفت را به بیش از 100 دلار در هر بشکه رساند، از سال 2014 به بعد، قیمت نفت وارد یک روند نزولی پایدار شد و قیمت را به زیر 40 دلار در هر بشکه رساند.

اقدام مشابهی در بازار افزایشی طولانی رخ داد که قیمت غلات را به رکوردهای بی سابقه در دهه اول قرن جاری سوق داد و به دنبال آن کاهش عمومی قیمت ها که عموماً از سال 2009 ادامه داشته است. باز هم، در حالی که گهگاه حرکات تند و بی ثبات در کالاها وجود دارد. قیمت ها، کالاها معمولاً روندهای صعودی یا خرسی را تجربه می کنند که چندین سال طول می کشد. بنابراین یکی از اسرار تجارت کالاها به سادگی این ضرب المثل قدیمی است که "روند دوست شماست".

بنابراین، استراتژی‌های معاملاتی دنباله‌روی روند - به‌ویژه زمانی که در بازه‌های زمانی بلندمدت مانند نمودارهای روزانه، هفتگی یا ماهانه اعمال می‌شوند، در معاملات کالا به خوبی عمل می‌کنند. برای نشان دادن حکمت معامله با روند، یک تحلیلگر فنی مشهور یک استراتژی معاملاتی بسیار ساده ابداع کرد و سپس با تطبیق آن با روند بلندمدت مطابق نمودار روزانه، آن را به دقت تنظیم کرد. استراتژی معاملاتی پایه ای که او ابداع کرد به شرح زیر بود: خرید بالاترین قیمت 10 روزه و فروش کوتاه به پایین ترین قیمت 10 روزه. خیلی ساده تر از این نمی شود.

استراتژی اصلی به اندازه کافی خوب کار کرد. این یک پولساز بزرگ نبود، اما حداقل در کل سودآور بود. با این حال، هنگامی که مطابق با روند کلی مطابق با نمودار روزانه تنظیم می شود، استراتژی به طور قابل توجهی بهتر عمل می کند. تعدیل انجام شده این بود که فقط سیگنال های معاملاتی را در جهتی مشابه با روند کلی بلندمدت دریافت کند. به عبارت دیگر، اگر نمودار روزانه یک روند کلی صعودی را نشان می‌داد، در این صورت او فقط سیگنال‌های معاملاتی را برای «خرید بالاترین قیمت 10 روزه» دنبال می‌کرد، در حالی که سیگنال‌های معاملاتی «فروش پایین‌ترین سطح 10 روزه» را نادیده می‌گرفت. برعکس، در یک بازار نزولی کلی، او تنها سیگنال‌های فروش تولید شده با مشاهده پایین‌ترین قیمت ۱۰ روزه را دریافت می‌کند، در حالی که سیگنال‌های خرید را نادیده می‌گیرد.

هر دو استراتژی معاملاتی - استراتژی اصلی و نسخه تنظیم شده برای انجام معاملات در جهت همان روند موجود - با استفاده از حساب‌های تجاری جداگانه در یک دوره زمانی یک ساله استفاده شدند. تنظیم دقیق استراتژی معاملات باعث بهبود چشمگیر سودآوری شد. نسخه تنظیم‌شده استراتژی، نسخه‌ای که فقط با روند موجود معامله می‌کرد، تقریباً ۱۸۰ درصد سود بیشتری نسبت به استراتژی اصلی داشت که بدون توجه به روند بلندمدت موجود، سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت می‌کرد.

دلیل خوب دیگری برای استفاده از یک استراتژی معاملاتی قوی، بلندمدت و روند در هنگام سرمایه گذاری در کالاها وجود دارد. در حالی که کالاها تمایل دارند از روندهای بلندمدت لذت ببرند، در معاملات روزانه آنها دقیقاً برعکس هستند - بیش از حد نوسان. معاملات روزانه معاملات آتی کالا - به دلیل اهرم موجود که حتی نوسانات کوچک قیمت را تا حد سود یا زیان احتمالی در هر روز مشخص می کند - در واقع فرصت های فوق العاده ای برای سود ارائه می دهد. با این حال، بسیار خطرناک است. هر معامله‌گر کالایی که برای مدتی در این بازی بوده است، می‌تواند داستان روزهایی را برای شما تعریف کند که قیمت یک کالای مشخص از حد به بالا (حداکثر پیش‌پرداخت قیمت روزانه مجاز توسط بورس) به حد پایین (حداکثر قیمت روزانه) رسیده است. کاهش مجاز است)، و سپس مجدداً به محدودیت باز می گردد، گاهی اوقات فقط در یک دوره سه یا چهار ساعته. احتمال اینکه بتوانید با موفقیت راه خود را از طریق این قیمت ها طی کنید بسیار اندک است و هیچ کدام وجود ندارد.
برای آشنایی بیشتر با راهنمای اسرار تجارت کالا روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/commodities/a-guide-to-commodity-trading-secrets/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.