معامله زیر پول نقد

یادگیری فارکس

معامله زیر پول نقد

۶ بازديد
معامله زیر پول نقد چیست؟

معامله زیر وجه نقد زمانی صورت می گیرد که ارزش بازار یک شرکت کمتر از دارایی های نقدی آن با خالص بدهی ها باشد. این اصطلاحی است که اغلب در صنعت سرمایه گذاری استفاده می شود. چنین وضعیتی معمولاً برای شرکت هایی با چشم انداز نامطمئن یا بدبینانه اتفاق می افتد.

خلاصه

    معاملات زیر وجه نقد زمانی صورت می‌گیرد که ارزش بازار یک شرکت کمتر از دارایی‌های نقدی آن با خالص بدهی‌ها باشد.
    زمانی که سهامی کمتر از پول نقد معامله می شود، نشان می دهد که بازار نسبت به چشم انداز تجاری شرکت بدبین است و ارزش سهام را در مقایسه با انحلال کمتر به عنوان یک فعالیت ادامه دار می داند.
    به ندرت مشاهده می شود که سهام در بازارهای صعودی کمتر از پول نقد معامله شود، اما معمولاً در بازارهای نزولی یا صنایعی با نرخ نقدینگی بالا و بازده نامشخص (مانند فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی) اتفاق می افتد.
بیشتر بدانید:
نحوه معامله ارزهای دیجیتال

درک معاملات زیر پول نقد

ارزش بازار سهام یک شرکت در بیشتر مواقع با ارزش دفتری آن مطابقت ندارد. ارزش بازار متاثر از احساسات بازار و پیش بینی های تحلیلگران است.

زمانی که یک شرکت کمتر از پول نقد معامله می کند، به این معنی است که ارزش کل سهام شرکت معامله شده در بازار کمتر از دارایی نقد است، به استثنای بدهی، که به معنای ارزش گذاری بسیار پایین سهام شرکت است.

به عنوان مثال، یک شرکت 5 میلیون دلار ذخیره نقدی و 3 میلیون دلار بدهی دارد. دارایی خالص نقدی آن 2 میلیون دلار (5 میلیون دلار تا 3 میلیون دلار) است. اگر سهام شرکت با قیمت 40 دلار به ازای هر سهم با 30000 سهم موجود معامله شود، ارزش بازار 1.2 میلیون دلار است. این مقدار کمتر از خالص نگهداری وجه نقد است، به این معنی که شرکت زیر وجه نقد معامله می‌کند.
معاملات زیر پول نقد چه زمانی انجام می شود؟

به ندرت می‌توان شرکت‌هایی را دید که کمتر از پول نقد معامله می‌کنند، به‌ویژه در بازار صعودی، زیرا سرمایه‌گذاران تمایل دارند سهام را با ارزش‌های بالاتر با احساسات صعودی خریداری کنند. با این حال، در یک بازار نزولی پر از عدم اطمینان و افت ارزش، معاملات زیر پول نقد بیشتر اتفاق می‌افتد.

به عنوان مثال، قیمت‌های بازار تقریباً همه سهام در طول بحران مالی جهانی به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و در نتیجه، بیش از 800 سهام در اکتبر 2008 کمتر از پول نقد معامله شدند. علاوه بر احساسات نزولی، ارزش گذاری نامطمئن دارایی ها و بدهی های شرکت ها در طول بحران، محرک معاملات کمتر از پول نقد است.

اگر بازار برای کل بخش نزولی باشد، ممکن است به طور کلی ارزش شرکت‌های یک بخش خاص بسیار پایین باشد. پس از انفجار "حباب دات کام" در سال 2001، اکثر سرمایه گذاران چشم انداز ضعیفی را برای کل بخش فناوری پیش بینی کردند و بسیاری از سهام زیر ارزش نقدی معامله می شدند.

یکی دیگر از شرایط معاملات در سطح بخش پایین تر از پول نقد، نرخ بالای نقدینگی است. شرکت‌های فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی در دوره‌های رشد خود پول نقد را به سرعت مصرف می‌کنند و بازده آن بسیار نامشخص است. اگر بازار در نظر بگیرد که موجودی نقدی یک شرکت فقط برای مدت بسیار کوتاهی قادر به پشتیبانی از فعالیت آن خواهد بود، ممکن است شرکت کمتر از پول نقد معامله کند.
برای انتخاب بروکر مناسب این مطلب را بخوانید!
مفاهیم سرمایه گذاری

هنگامی که یک شرکت زیر وجه نقد معامله می‌کند، به این معنی است که ارزش بازار شرکت بسیار کمتر از ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام است، که ارزش کل دارایی (شامل وجه نقد و همچنین سایر دارایی‌های جاری و بلندمدت) منهای بدهی‌ها است.

با ارزش گذاری بسیار پایین، چنین سهامی ممکن است فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ارزشی باشد. سرمایه گذاران ارزشی به دنبال اوراق بهادار با کیفیتی هستند که بر اساس تحلیل بنیادی کمتر از ارزش گذاری شده اند. وقتی سهامی کمتر از خالص دارایی های نقدی خود معامله می شود، نشان می دهد که بازار بدبین است و ارزش سهام را در مقایسه با انحلال کمتر به عنوان یک فعالیت ادامه دار می داند.

با این حال، اگر سرمایه گذار ارزشی در نظر بگیرد که سهام دارای کیفیت بالا و دارای ارزش ذاتی است که بالاتر از ارزش فعلی بازار است، سرمایه گذار با قیمت پایین خرید می کند و تا زمانی که ارزش بازار به سطح ارزش ذاتی بازگردد، نگه می دارد.
معامله زیر تله نقدی و ارزش

ریسکی که به ویژه برای ارزش گذاری سرمایه گذاری مهم است به عنوان «تله ارزش» شناخته می شود. زمانی اتفاق می‌افتد که یک سهام با قیمت پایین معامله می‌شود و فرصت خرید گمراه‌کننده‌ای می‌دهد، زیرا قیمت برای مدت طولانی پایین می‌ماند.

معامله سهام کمتر از پول نقد ممکن است سهامی با ارزش واقعی باشد، به خصوص زمانی که شرکت در مرحله چرخش است یا در حال توسعه فناوری جدید با چشم انداز تجاری بالقوه مثبت اما بسیار نامطمئن است.

با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که این سهام یک تله ارزشی باشد. شرکت ممکن است نتواند سرمایه کافی برای حمایت از عملیات و توسعه خود را قبل از تمام شدن وجه نقد جذب کند، یا مقدار قابل توجهی از بدهی را در اختیار داشته باشد که هنوز در ترازنامه خود شناسایی نشده است.

سرمایه گذاران باید مراقب معاملات سهام زیر پول نقد باشند تا تشخیص دهند که آیا این یک فرصت سرمایه گذاری با ارزش واقعی است یا یک تله ارزش.
برای آشنایی بیشتر با معامله زیر پول نقد روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/wealth-management/trading-below-cash/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.