چگونه در فارکس سرمایه گذاری کنیم

۵ بازديد
برای برخی از معامله گران و سرمایه گذاران، سرمایه گذاری در یک ارز خارجی فرصتی هیجان انگیز برای حدس و گمان در مورد نرخ مبادله بین ارزها در سراسر جهان است. در حالی که خطرناک است، بسیاری می توانند با یک ارز خارجی سودآور، که فارکس یا FX نیز نامیده می شود، کنار بیایند. اگر تازه کار سرمایه گذاری در ارزهای خارجی هستید، در اینجا چیزهایی است که برای شروع باید بدانید.
سرمایه گذاری در فارکس چیست؟

وقتی به سراسر جهان سفر می کنید، همیشه نمی توانید از دلار آمریکا برای خرید استفاده کنید. در عوض، شما باید پول خود را به یورو، ین، پزو یا هر ارز دیگری که توسط کشوری که بازدید می کنید، تبدیل کنید.

هنگام خرید یا فروش پول برای سفر، احتمالاً متوجه نرخ ارز شده اید. این به شما می گوید که چه مقدار از ارز دیگر را به ازای هر دلار دریافت می کنید و بالعکس. این نرخ ها به طور مرتب تغییر می کنند. تغییرات قیمت بر اساس اخبار اقتصادی، داده های اقتصادی پیش بینی شده و سایر عوامل است.

در معاملات فارکس، شما مقدار زیادی ارز خارجی می‌خرید، درست مانند خرید سهام، اوراق قرضه یا صندوق سرمایه‌گذاری مشترک. به جای تلاش برای کسب سود از طریق افزایش ارزش آن سرمایه گذاری، امیدوارید ارزش دلاری آن ارز به سمتی که انتظارش را دارید (بالا یا پایین) حرکت کند. وقتی این کار را کرد، هنگام تبدیل ارز به دلار، سود کسب می کنید.
بیشتر بدانید:
معامله زیر پول نقد

قبل از سرمایه گذاری در فارکس چه نکاتی را باید بدانید

قبل از سرمایه گذاری در فارکس، مهم است که ریسک های موجود و نحوه برنامه ریزی برای سود را درک کنید. ورود بدون استراتژی مشخص می تواند منجر به اجرای ضعیف و ضررهای بزرگ شود. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از انجام اولین سرمایه گذاری در فارکس به خاطر داشته باشید:

     ریسک سرمایه گذاری: با درک ریسک کلی سرمایه گذاری خود شروع کنید. مشخصات ریسک USD/CAD با USD/BRL بسیار متفاوت است. همانطور که هر شرکتی در بازار سهام متفاوت است، هر جفت ارز در بازار فارکس متفاوت است.
     کارمزد معاملات: برخی کارگزاری ها کارمزدها را در داخل اسپردها یا تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک جفت ارز پنهان می کنند. برخی دیگر بر اساس حجم، اندازه معامله یا جفت، کارمزد تراکنش واضحی را دریافت می کنند. بدانید که قرار است برای هر معامله چه چیزی بپردازید.
     اهرم استفاده شده: اگر به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری شده خود را در معرض بیش از 1 دلار ریسک قرار می دهید، از اهرم استفاده می کنید. این می تواند سود و زیان را تسریع کند، بنابراین بدانید که چقدر از اهرم استفاده می کنید.
     مارجین مورد نیاز: مشابه اهرم، مارجین می تواند منجر به سود و زیان بزرگ شود. اگر با مارجین معامله می‌کنید، هزینه‌ها را درک کنید و مارجین مورد نیاز حساب خود را بدانید.
     سود یا زیان به ازای هر پیپ: ارزها با افزایش های کوچک بالا و پایین می روند که به عنوان پیپ شناخته می شود. مقداری را که بر حسب دلار به ازای هر پیپ در تغییر نرخ ارز بدست خواهید آورد یا از دست خواهید داد، بدانید.
     هیچ بازار متمرکز FX وجود ندارد: هر پلتفرم معاملاتی فارکس بازار مخصوص به خود را با قوانین و هزینه های خاص خود اداره می کند. نرخ دقیقی که دریافت می کنید ممکن است همان نرخ نقدی پرداخت شده توسط بانک های بزرگ یا منتشر شده در سایت های خبری فارکس نباشد. شما بر اساس فعالیت بازار پلتفرم خود، نرخی می پردازید.
مراحل سرمایه گذاری در ارز خارجی

مراحل سرمایه گذاری ارزی به شرح زیر است:

     یک حساب کارگزاری باز کنید - ابتدا به مکانی برای نگهداری ارز خارجی خود نیاز دارید.
حساب خود را تأمین مالی کنید - از یک چک پیوندی یا یک حساب کارگزاری دیگر پول نقد واریز کنید.
در مورد استراتژی فارکس خود تحقیق کنید - شما نباید فقط بر اساس احساس درونی پوند، لونی یا یوان بخرید. درباره چشم انداز اقتصادی تحقیق کنید و ارز تحصیلی بخرید.
یک سفارش خرید برای جفت ارز مورد علاقه خود وارد کنید - پس از انتخاب ارز خود، نوع دارایی مناسب (گزینه/آینده/سایر) را انتخاب کنید و معامله خود را وارد کنید.
سرمایه گذاری خود را زیر نظر داشته باشید - بازارهای فارکس می توانند خیلی سریع تغییر کنند، اغلب حتی سریعتر از سهام. روی سرمایه گذاری های خود تمرکز کنید و در صورت چرخش آنها به سمت اشتباه، آماده حرکت باشید.

انواع سرمایه گذاری ارزی

در حالی که می توانید مستقیماً ارز خارجی بخرید و بفروشید، بسیاری از معامله گران از ابزارهای مختلفی برای سرمایه گذاری روی ارزها استفاده می کنند. در اینجا چند روش محبوب برای ورود به معاملات فارکس با حساب کارگزاری آورده شده است:

     اپشن ها - گزینه‌های ارز به شما این امکان را می‌دهد که ارز را با قیمت تعیین شده در یک تاریخ و زمان خاص بخرید یا بفروشید. اگر جزئیات به نفع شما باشد، می توانید از این گزینه برای کسب سود استفاده کنید. در اینجا درباره معاملات گزینه‌ها بیشتر بدانید.
     آتی - آتی ها از بسیاری جهات مانند گزینه ها عمل می کنند. اما به جای داشتن اختیار انجام تمرین در یک زمان معین، شما موظف هستید که قرارداد را پس از اتمام آن اجرا کنید. در اینجا درباره معاملات آتی بیشتر بدانید.
     صندوق‌ها - صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و صندوق‌های قابل معامله در مبادله (ETF) اغلب سهام و اوراق قرضه دارند، اما آنها محدود به این دارایی‌ها نیستند. یک صندوق همچنین می تواند ارزهای خارجی را نگه دارد. در اینجا درباره صندوق های سرمایه گذاری بیشتر بدانید.

برخی از سرمایه گذاران ممکن است از یکی از این سرمایه گذاری ها به عنوان پوشش محافظتی استفاده کنند. پوشش ارزی ترکیبی از معاملات است که برای جبران سایر ریسک ها طراحی شده است. همچنین ممکن است برای مهاجرانی که می خواهند حساب خود را با ارزهای مختلف نگه دارند مفید باشد.

همچنین در برخی موارد می توانید ارز را مستقیماً از بانک خود دریافت کنید. و برخی از بانک های آنلاین به شما اجازه می دهند ارزهای خارجی را نگه دارید. فارکس ریسک‌تر و پیچیده‌تر از سایر انواع سرمایه‌گذاری است، بنابراین گزینه‌های شما در اینجا کمی محدودتر از سایر کلاس‌های دارایی است.
برای آشنایی بیشتر با بازار فارکس کلیک کنید!
خطرات و مزایای سرمایه گذاری در فارکس

سرمایه گذاری ارز خارجی می تواند هیجان انگیز باشد، اما برای همه مناسب نیست. قبل از شروع کار با فارکس، بد نیست به ریسک ها و مزایای این نوع سرمایه گذاری توجه کنید.
مزایای سرمایه گذاری در فارکس

     پرتفوی خود را متنوع کنید - بسیاری از سرمایه گذاران به شدت بر روی سهام و اوراق قرضه تمرکز می کنند. فارکس یک جایگزین محبوب برای تنوع بخشیدن به سبد سهام شما است.
     سود در اخبار اقتصادی بین‌المللی - علاقه‌مندان به اخبار و آمار می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی را پیرامون انتشار اخبار، انتخابات و سایر رویدادهای جاری توسعه دهند.
     خرید و فروش شبانه روزی – برخلاف بازار سهام که ساعات کاری ثابتی دارد، بازارهای فارکس تقریباً همیشه در جایی باز هستند. برخی از پلتفرم های فارکس از معاملات 24 ساعته پشتیبانی می کنند، بنابراین هرگز نباید منتظر باز شدن بازارها باشید.

خطرات سرمایه گذاری در فارکس

     نوسانات بالا - اخبار به سرعت در میان معامله گران فارکس حرکت می کنند و این بازارها تمایل دارند به سرعت حرکت کنند. بازارهای فارکس اغلب از بازارهای سهام و اوراق قرضه نوسان بیشتری دارند.
     بازارهای کمتر قابل پیش بینی - هنگام سرمایه گذاری در سهام ایالات متحده، می توانید برای پیش بینی آینده روی راهنمایی شرکت، گزارش های مالی و سایر داده ها حساب کنید. بازارهای فارکس می توانند با اخطار کمتر دچار نوسانات بزرگ شوند.
     بسیاری از گزینه‌های بد سرمایه‌گذاری – سرمایه‌گذار Junkie همکاری با شرکت‌های معتبر را برای مدیریت پرتفوی خود توصیه می‌کند. برخی از بازیگران بد در صنعت وجود دارند که محصولات ضعیف با ریسک بسیار بالا را ارائه می دهند که می تواند با معاملات حاشیه بدتر شود.
آنچه برای سرمایه گذاری در ارز خارجی نیاز دارید

برای خرید یا فروش ارز، به یک حساب کارگزاری نیاز دارید که از این نوع دارایی پشتیبانی کند. اگر کارگزار شما به شما اجازه نمی دهد که مستقیماً در گزینه ها یا معاملات آتی مرتبط با ارز خارجی سرمایه گذاری کنید، اکثر آنها از طیف گسترده ای از صندوق های ETF و صندوق های متقابل پشتیبانی می کنند که به شما در معرض FX هستند.

قبلاً گفته‌ایم، اما باید تأکید کرد که سرمایه‌گذاری ارزی بسیار پرخطر است. برای ورود به فارکس باید حساب خود را تأمین مالی کنید. مطمئن شوید که اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، پولی است که می توانید از دست بدهید.
با احتیاط وارد دنیای فارکس شوید

فارکس مکانی هیجان انگیز برای سرمایه گذاری است، اما حوزه تخصصی تری از چشم انداز سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران جدیدتر باید قبل از پرداختن به ارزها، با دارایی های کم ریسک شروع کنند.

مانند هر سرمایه گذاری، معاملات فارکس خطرات و مزایایی دارد. قبل از تصمیم گیری باید همه گزینه های خود را بررسی کنید. برای امتحان کردن فارکس بدون ریسک کردن پول واقعی، به دنبال یک کارگزاری با معاملات کاغذی باشید که مانند یک بازی بازار سهام عمل می کند. هنگامی که احساس راحتی کردید، برای شروع به کارگزاری مورد علاقه خود بروید.
برای اینکه بدانید چگونه در فارکس سرمایه گذاری کنیم کلیک کنید:
https://investorjunkie.com/investing/how-to-invest-in-forex/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.