قانون 25 درصد

یادگیری فارکس

قانون 25 درصد

۶ بازديد
قانون ۲۵ درصد چیست؟

دو کاربرد رایج از عبارت "قانون 25%" وجود دارد:

    قانون 25 درصد این مفهوم است که بدهی بلندمدت دولت محلی نباید از 25 درصد بودجه سالانه آن تجاوز کند. هر گونه بدهی بیش از این آستانه، بیش از حد تلقی می شود و خطر بالقوه ای را به همراه دارد، زیرا ممکن است شهرداری در سرویس دهی به بدهی دچار مشکل شود.
    قانون 25 درصد همچنین به تکنیکی برای تعیین حق امتیاز اشاره دارد که تصریح می کند طرفی که محصول یا خدماتی را بر اساس مالکیت معنوی طرف دیگر می فروشد باید 25 درصد از سود ناخالص حاصل از فروش را قبل از کسر مالیات به آن طرف بپردازد. قانون 25 درصد معمولاً در مورد علائم تجاری، حق چاپ، حق ثبت اختراع و سایر اشکال مالکیت معنوی نیز اعمال می شود.
بیشتر بدانید:
قانون 80-20 (معروف به اصل پارتو): چیست، چگونه کار می کند

نکته های کلیدی

    قانون 25 درصد یک اکتشافی است که می تواند به قانون مالیه عمومی یا حقوق مالکیت معنوی اشاره کند.
    در امور مالی عمومی، قانون ۲۵ درصد مقرر می‌دارد که کل بدهی یک واحد دولتی نباید از یک چهارم بودجه سالانه آن تجاوز کند.
    در مالکیت فکری، قانون 25 درصد حق امتیاز معقولی را پیشنهاد می کند که یک مجوز باید به دارنده مالکیت معنوی سود پرداخت کند.

آشنایی با قانون 25 درصد

در هر دو استفاده از این اصطلاح، قانون 25 درصد بیشتر یک موضوع معمولی یا اکتشافی (یعنی یک قاعده سرانگشتی) است تا یک آستانه مطلق یا بهینه، یا یک الزام قانونی دقیق.

در محیط مالی عمومی، قانون 25 درصد یک دستورالعمل تقریبی برای برنامه ریزی مالی بر اساس اعتماد دارندگان اوراق قرضه و آژانس های رتبه بندی اعتباری است. در عرصه مالکیت فکری، قانون ۲۵ درصد از نرخ‌های متعارفی که بین دارندگان مالکیت فکری و صاحبان مجوز مذاکره می‌شود، تکامل یافته است.
قانون 25 درصد برای بدهی شهرداری

دولت‌های محلی یا ایالتی که به دنبال تأمین مالی پروژه‌ها از طریق صدور اوراق قرضه شهرداری هستند، باید در مورد درآمدهایی که انتظار دارند به دست آورند، مفروضاتی داشته باشند، اغلب از طریق مالیات یا پروژه‌هایی مانند جاده‌های عوارض، که به نوبه خود به آنها امکان می‌دهد از پرداخت اوراق قرضه حمایت کنند. اگر درآمد کمتر از حد انتظار باشد، آن شهرداری‌ها ممکن است نتوانند پرداخت اوراق قرضه را انجام دهند، که می‌تواند باعث عدم تعهد آنها به تعهدات و آسیب به رتبه اعتباری آنها شود.

دارندگان اوراق قرضه شهرداری می‌خواهند مطمئن شوند که مرجع صادرکننده ظرفیت پرداخت را دارد، که می‌تواند با دریافت بیش از حد بدهی به خطر بیفتد. بنابراین دارندگان اوراق قرضه در مورد خرید اوراق قرضه از دولت های محلی یا ایالتی که قانون ۲۵ درصد را نقض می کنند، محتاط هستند.

اوراق قرضه فعالیت خصوصی معاف از مالیات - اوراق قرضه صادر شده توسط شهرداری ها به نمایندگی از موسسات خصوصی یا غیرانتفاعی - نیز دارای قانون 25 درصدی برای درآمد حاصل از اوراق هستند. این قانون بیان می کند که بیش از 25٪ از درآمد اوراق قرضه نمی تواند برای تملک زمین استفاده شود.
قانون 25 درصد برای مالکیت معنوی

صاحبان پتنت یا علامت تجاری از قانون 25 درصد به عنوان معیاری برای تعیین مقدار معقولی از پرداخت حق امتیاز استفاده می کنند. این قانون فرض می‌کند که دارنده مجوز باید حداکثر 75 درصد از سود یک محصول ثبت شده را حفظ کند، با توجه به اینکه او بخش اعظم خطرات توسعه محصول و ارائه مالکیت معنوی به بازار را بر عهده گرفته است. مالک پتنت مابقی را به عنوان حق امتیاز مجوز می گیرد.

تعیین ارزش مالکیت معنوی یک موضوع پیچیده است. اگرچه حق امتیاز معمولاً در برابر درآمدها ارزیابی می شود، قانون 25 درصد در مورد سود اعمال می شود. علاوه بر این، قانون 25٪ دقیقاً تعریف نمی کند که "سود ناخالص" شامل چه چیزی می شود، که باعث ایجاد ابهام در محاسبه ارزش گذاری می شود. از آنجا که این یک قانون ساده است، هزینه های مرتبط با بازاریابی محصول را در نظر نمی گیرد. به عنوان مثال، دارنده حق چاپ 25 درصد حق امتیاز دریافت می کند، اگرچه طرفی که فروش را انجام می دهد معمولاً هزینه جذب تقاضا در بازار را از طریق تبلیغات متحمل می شود.

در پرونده دادگاه 2011 Uniloc USA, Inc. v. Microsoft Corp، دادگاه استیناف برای مدار فدرال حکم داد که قانون 25 درصد ممکن است به عنوان نقطه شروع برای تجزیه و تحلیل خسارت ثبت اختراع محدود به دادگاه استفاده نشود. دادگاه استیناف به این نتیجه رسید که این قاعده به سطح قابل قبولی از شواهد افزایش نمی یابد و نمی توان در یک دعوای ثبت اختراع در دادگاه فدرال به آن استناد کرد. در حالی که قانون 25 درصد ممکن است هنوز توسط سایر طرف ها در برآورد حق امتیاز پتنت پیشنهادی استفاده شود، نباید آن را یک دستور قانونی در نظر گرفت.
برای آشنایی بیشتر با قانون 25 درصد روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.investopedia.com/terms/1/25-percent-rule.asp
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.